8.000 de pași pe zi pentru a reduce riscul decesului prematur

Un studiu internațional a identificat pentru prima dată numărul optim de pași pe care majoritatea oamenilor trebuie să-i facă pentru a obține cele mai mari beneficii și arată, de asemenea, că ritmul la care mergeți oferă beneficii suplimentare.

Un studiu internațional condus de Universitatea din Granada a identificat pentru prima dată numărul optim de pași la care majoritatea oamenilor obțin cele mai mari beneficii și arată, de asemenea, că ritmul la care mergeți aduce beneficii suplimentare.

Ideea că ar trebui să faceți 10.000 de pași pe zi a apărut în Japonia în anii 1960, dar nu avea o bază științifică. Cercetătorii au demonstrat acum că, dacă ne concentrăm asupra riscului de deces din cauza bolilor cardiovasculare, cele mai multe beneficii se observă în jurul valorii de 7.000 de pași.

Un studiu internațional condus de Universitatea din Granada (UGR) a furnizat prima dovadă științifică cu privire la numărul de pași pe care trebuie să-i faceți zilnic pentru a reduce semnificativ riscul de deces prematur: 8.000 de pași. Având în vedere lungimea medie a unei pași umane (76 de centimetri pentru bărbați și 67 de centimetri pentru femei), efectuarea a 8.000 de pași echivalează cu a merge aproximativ 6,4 kilometri pe zi.

Cercetătorii au arătat, de asemenea, că ritmul în care mergem aduce beneficii suplimentare și că este mai bine să mergeți rapid decât încet. În ceea ce privește riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare, cele mai multe beneficii se observă în jurul valorii de 7.000 de pași.

Studiul, publicat săptămâna aceasta în una dintre revistele de cardiologie de top din l lume (Journal of the American College of Cardiology), identifică pentru prima dată numărul optim de pași la care majoritatea oamenilor obțin cele mai mari beneficii și arată, de asemenea, că ritmul la care mergeți oferă beneficii suplimentare.

Cercetarea a fost realizată în colaborare între cercetători din Țările de Jos (Radboud University Medical Center), Spania (Universitățile din Granada și Castilla-La Mancha) și Statele Unite (Iowa State University).

“Tradițional, mulți oameni credeau că trebuie să atingeți aproximativ 10.000 de pași pe zi pentru a obține beneficii pentru sănătate – o idee care a apărut în Japonia în anii 1960, dar care nu avea o bază științifică”, explică autorul principal al studiului, Francisco B. Ortega, profesor la Departamentul de Educație Fizică și Sport al UGR.

Înainte, fără bază științifică

De exemplu, primul pedometru destinat publicului larg a fost “pedometrul cu 10.000 de pași” (o traducere literală), dar cifra nu avea o bază științifică. “Am arătat pentru prima dată că cu cât faceți mai mulți pași, cu atât este mai bine, și că nu există un număr excesiv de pași care ar fi demonstrat a fi dăunător sănătății”, spune Ortega, care subliniază, de asemenea, că atingerea a 7.000-9.000 de pași pe zi este un obiectiv sănătos pentru majoritatea oamenilor.

Cercetătorii au efectuat o revizuire sistematică a literaturii și o meta-analiză a datelor din douăsprezece studii internaționale care au implicat peste 110.000 de participanți.

Rezultatele acestui studiu sunt în concordanță cu alte studii recente care arată că beneficii pentru sănătate se obțin cu mai puțin de 10.000 de pași. “Ceea ce face studiul nostru diferit este că, pentru prima dată, am stabilit ținte clare de pași”, explică Esmée Bakker, în prezent un cercetător postdoctoral Marie Curie la Universitatea din Granada și unul dintre autorii principali ai studiului.

“În acest studiu, arătăm că beneficii măsurabile pot fi obținute prin creșteri mici ale numărului de pași pe zi, și că pentru persoanele cu niveluri scăzute de activitate fizică, fiecare creștere de 500 de pași îmbunătățește sănătatea lor. Acesta este un lucru bun pentru că nu toată lumea poate să meargă aproape de 9.000 de pași pe zi, cel puțin nu inițial, astfel încât puteți stabili obiective mici și realizabile și să faceți progrese treptat și să creșteți numărul de pași pe zi”, notează cercetătorii.

Studiul nu a arătat diferențe între bărbați și femei. De asemenea, a constatat că mersul rapid este asociat cu un risc redus de mortalitate, indiferent de numărul total de pași pe zi. În plus, conform lui Bakker, “nu contează cum numărați pașii, fie că purtați un ceas inteligent, un dispozitiv de urmărire a activității la încheietura mâinii sau un smartphone în buzunar: țintele pentru numărul de pași sunt aceleași.”

Recomandări privind activitatea fizică – pași

Deci, ar trebui să ne oprim din mers când ajungem la aproximativ nouă mii de pași? “Absolut nu,” insistă Francisco B. Ortega. “Mai mulți pași nu sunt niciodată răi. Studiul nostru a arătat că chiar și 16.000 de pași pe zi nu prezintă un risc; dimpotrivă, există beneficii suplimentare în comparație cu mersul cu 7.000-9.000 de pași pe zi, dar diferențele în reducerea riscului sunt mici. Mai mult, ținta de pași ar trebui să fie adecvată vârstei, astfel încât persoanele mai tinere să poată stabili o țintă mai mare decât persoanele mai în vârstă. De asemenea, este important de remarcat că studiul nostru a evaluat numai efectul asupra riscului de mortalitate globală și a bolilor cardiovasculare. Există și alte studii și o mare cantitate de dovezi științifice care arată că desfășurarea unei activități fizice moderate și chiar viguroase este asociată cu numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv îmbunătățiri ale calității somnului și sănătății mintale, printre altele.”

“Studiul nostru oferă oamenilor obiective clare și ușor de măsurat,” continuă Bakker. “Recomandările internaționale privind activitatea fizică sfătuiesc adulții să facă 150-300 de minute de exerciții de intensitate moderată pe săptămână. Dar majoritatea oamenilor nu știu ce exerciții se califică ca intensitate moderată, ceea ce face dificilă verificarea conformității lor cu acest standard de exerciții. Numărarea pașilor este mult mai simplă, mai ales pentru că majoritatea oamenilor au un smartphone sau un ceas inteligent în zilele noastre. Aici este importanța studiului nostru: de a furniza ținte simple și concrete pentru numărul de pași zilnici pe care oamenii îi pot măsura ușor cu telefoanele și ceasurile inteligente sau brățările de la încheietura mâinii și, astfel, să contribuie la sănătatea oamenilor”, concluzionează autorii.

What do you think?

Written by GoNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Famillile îngrijorate ale ostaticilor captivi în Fâșia Gaza cer explicaţii Guvernului israelian. ” Operaţiunea la sol îi pune în pericol pe cei 229 de ostatici”

Armata israeliană este încă “pe teren” în Gaza, unde mai mulţi comandanţi Hamas au fost ucişi. Israelul va permite camioanelor cu alimente, apă şi medicamente să intre în Gaza