Timp de multe săptămâni, virusul corona a fost un pericol difuz de la distanță pentru noi în Germania. Boala a făcut ravagii pe un alt continent, puținele cazuri înregistrate în această țară putând fi izolate și tratate bine. Situația din Germania s-a schimbat masiv în ultimele zile. – o spune si corespondenta goFM Bayern pe care tocmai o lecturati.

Mii de persoane sunt deja infectate, școlile și centrele de zi sunt închise. Și pentru că ni se cere să evităm contactele sociale pe cât posibil, multe străzi, locuri publice și restaurante sunt goale fantomatic.

„Suntem supuși unui test”

Dezafectarea treptată a vieții publice în Germania este o provocare majoră pentru mulți oameni. „Suntem trecuți printr-un fel de test existențialist cu măsurile actuale”, explică psihologul și cel mai vândut autor Stephan Grünewald într-un interviu acordat. Multe lucruri care aduc alinare, bucurie și confort oamenilor din viața lor de zi cu zi – fie că este vorba de întâlnirea cu prietenii, de a juca un joc de fotbal sau de a vizita pub-ul – nu mai sunt posibile până la o notificare ulterioară. Potrivit lui Grünewald, acest lucru înseamnă că acum ne confruntăm cu una dintre cele mai mari întrebări ale filozofiei: „Putem reuși să facem față cu noi înșine într-o cameră aproape goală?

Potrivit lui Grünewald, viitoarea stare de urgență se va dezvolta în diferite faze. În primul rând, oamenii ar face lucruri acasă care au fost mereu lăsate în urmă: curățare, curățare, grădinărit, etc: „Suntem trimiși colectiv la pensionare anticipată, ca să spunem așa”, spune psihologul și șeful institutului de cercetare de piață Rheingold din Köln.

„Auto-izolare” cu Internet și Netflix

Potrivit lui Grünewald, atunci când toate aceste lucruri vor fi tratate, oamenii vor reacționa foarte diferit la izolare. „Un grup se va retrage foarte puternic prin Netflix și pe Internet în bulele de zi de zi media – un fel de auto-anestezic”, a spus psihologul. Experiența a arătat că această „închidere personală” duce la mari tulburări interioare după câteva ore. Pericolul aici: „Dacă oamenii sunt doar în propriile camere de ecou, această tulburare îi face susceptibili la teorii ale conspirației”, spune Grünewald. Oricine rupe permanent contactul cu societatea pierde și contactul cu rațiunea. Aceasta adăpostește explozibili sociali.

Pe de altă parte, vor exista și oameni care știu să folosească impasul vieții publice: „O astfel de situație ne oferă și posibilitatea de a redescoperi bogăția pierdută a vieții de zi cu zi: citit, gătit, grădinărit – în carantină există o mulțime de efecte posibile” spune psihologul. Acest lucru ne-ar permite să fim creativi într-un sens complet diferit. „Dacă ieșim din roata hamsterului din viața de zi cu zi și ne retragem în sala de studiu sau în foișor, pot apărea idei complet noi despre cum vrem să trăim de fapt”, spune Grünewald.

10 sfaturi împotriva „Corona Life Style”

Cu toate acestea, având în vedere numărul crescând exponențial de cazuri și restricțiile asociate, multe persoane sunt în prezent foarte preocupate de modul în care viața lor obișnuită poate continua. Cum trebuie să lucrez când copiii mei nu mai pot merge la școală sau la îngrijirea de zi? Cum păstrez legătura cu prietenii, colegii și familia? Și ce ajută împotriva plictiselii dacă pot fi nevoit să stau acasă câteva săptămâni?

goFM Bayern a vorbit cu psihologul Würzburg și antrenorul de viață Christoph Schalk. Iată cele mai importante zece sfaturi, astfel încât starea actuală de urgență să nu conducă la „Corona Life Style”:

  1. Uitați-vă la ce câștigați în prezent: decelerare, timp pentru familie, pentru copiii dvs. sau o renovare întârziată în apartament sau curățare de primăvară.
  2. Fiți conștienți că toți suntem afectați: totul este mai lent, toată lumea se află în stare de urgență. Nu trebuie să forțezi starea normală, poți da drumul.
  3. Întreabă-te cum poți folosi timpul în mod sensibil – pentru tine, dar și pentru ceilalți: acum este necesară solidaritatea – și oricine îi ajută pe alții care au fost loviți mai greu sau care nu sunt în stare să cumpere, de exemplu, pot experimenta această etapă extrem de sensibil .
  4. Aduceți structura la viața de zi cu zi, mai ales dacă sunteți singuri în carantină sau copiii sunt acasă. Faceți un plan pentru fiecare zi.
  5. Alternativ – dacă vi se potrivește situației: tratați-vă la o pauză, o „vacanță” acasă. Cu cărți bune, mâncare bine gătită acasă, conversații bune (de asemenea, telefonic) puteți să vă petreceți bine și în propriii patru pereți.
  6. Mentine relatiile: scrie scrisori, apeleaza la prieteni si rude, skype. Rămâneți în contact este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteți face pentru a preveni izolarea.
  7. Atâta timp cât sunteți sănătos: faceți exerciții fizice în fiecare zi – fie acasă (folosiți aplicații și YouTube ca ghid), fie, dacă vi se permite, în aer curat. Zilele următoare ar trebui să aducă soare de primăvară. Reîncărcați-vă rezervele de energie în natură – dar la o distanță sigură de mulțime.
  8. Nu vă copleșiți: în ciuda tuturor provocărilor pe care vi le aduce situația actuală, planificați perioade de odihnă.
  9. Reîncărcați-vă sufletul: prin meditație sau contemplație și exerciții speciale de respirație, veți găsi drumul de întoarcere către propriul centru. Încearcă! Instrucțiuni pentru aceasta sunt abundente pe Internet, de exemplu pe YouTube.
  10. Treceți prin viață ca model pentru ceilalți: frica și panica sunt cei mai răi consilieri într-o situație excepțională. Folosiți sfaturile anterioare pentru a le arăta celor din jurul dvs. că această criză este gestionabilă – în pace și echilibru.
Laurentiu Sever LUP – (goFM Bayern)

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: